Hoppa till innehåll

Välkommen till vår blogg! Här hittar du recensioner och personliga inlägg om allt som har med skönhet att göra.

Meny
  • Beautybyråkraten
  • Susannas beauty
  • Om oss
  • Hem
  • Kontakta oss
Meny

Tre släpp jag inte gillade 2023

Publicerat den januari 5, 2024 av Hudvardsnord

Favoriter från året i all ära (älskar den typen av inlägg!) så är det ju faktiskt också så att man går på en och annan nit bland släppen. Nu ska jag dela tre produkter som släpptes 2023 som inte alls var någon hit i mitt tycke – och varför!

Först ut har vi IsaDoras Wake up the glow foundation. Jag köpte den på Ica Maxi efter att den minst sagt hade blivit hypad i sociala medier, främst i reklamsamarbeten vilket gjorde mig skeptisk men också nyfiken. Sagt och gjort så provade jag den, flera gånger om faktiskt för att vara på den säkra sidan men NEJ. Det är en otroligt otrevlig produkt i mitt tycke. Först och främst doftar den extremt starkt och konstgjort, tänk lite som solkräm på 90-talet. Sedan lägger den sig i linjer och då har jag ändå inte jättemycket linjer än, men tänk då på en person som har ännu mer. Den sitter inte heller särskilt bra hur än jag grundar med primer och avslutar med puder och setting spray. Så nej, bara nej helt enkelt. Är det inte lite lustigt att den blev en sån favorit hos så många men att man inte sett den knappt någonstans efter det?

Därefter har vi Caia Cosmetics nyaste släpp som de gjorde tillsammans med norska influenserna Gine Margarethe. Det är en läppenna och ett läppstift/balm. Läppennan har färgen Cashmere som är lite brun-ish rosaton och läppstiftet har färgen Silk som är en nudefärg. I reklamen såg detta ut som en fantastiskt fin skimrande nudeläpp och jag var väldigt taggad på att testa det hela. Jag vet inte vad det är men på mig blir det absolut inte ett dugg fint. Det blir inte färgmässigt något som ens närmar sig hur den ser ut på bilder och ska jag vara ärlig tycker jag inte att den gör det på någon ”vanlig” människa som testat dem. Så för mig – nej nej nej. Pennan kommer jag kunna använda med annat men läppstiftet ger mig lite ungdomskris när man (jag) trodde att täckstift på läppen var en look.

Sist ut – och denna diss har jag pratat om förr är Mantles überhypeade The Face Jelly. Alltså jag begriper inte vad folk tycker att den gör. För mig skvalpar den glatt runt på ytan och får sedan allt annat att smula, detta oavsett om jag lägger den själv eller förbereder med annat. Jag har testat att använda ”upp” den som mask men jag tycket inte att den gör något då heller. Tillslut använde jag upp den som kontaktgel för mikroström. En väldigt dyr sådan.

Gick du på någon riktig nitlott i skönhetsväg 2023? Lämna gärna en kommentar längre ner på sidan.

5 svar på ”Tre släpp jag inte gillade 2023”

  1. Ida A skriver:
    januari 5, 2024 kl. 12:09 e m

    Ingen riktig miss, men Mantles handkräm gjorde inget för mina händer förutom att den luktade trevligt. LH cosmetics eyeliner är allt annat än smudgeproof på mig men jag ska ge den en chans till våren när jag inte använder ansiktsolja och feta krämer på samma sätt som nu.

  2. Hudvardsnord skriver:
    januari 5, 2024 kl. 1:34 e m

    Haha, ja ibland rinner även smudgeproof iväg! Jag kände inte heller att den handkrämen gjorde mkt för mig, trots att den tycks vara favorit både här och där…

  3. Sara B skriver:
    januari 5, 2024 kl. 2:22 e m

    Maybelline Instant Perfector foundation, HERREGUUD! va sen på denna men tänkte den kommer bli så bra då de va lite glow och skulle jämna ut! Såg så sjukt fin ut inomhus, men när jag gick ut i solen då skrek min sambo av skratt! Jag såg ut som en vandrande discokula. Men tänkte ge den en chans iaf även fast man hade en karl som finssade tott som tätt och körde 70 tals dans.. men den kakade ihop sig lag sig i linjer jag inte visste jag hade så när vi väl kom hem så hamnade den direkt i soporna 🤣🤣

  4. Hudvardsnord skriver:
    januari 5, 2024 kl. 11:11 e m

    Haha å nej! Ja, vissa gillar ju discokula-looken men att det lägger sig i linjer går ju bara inte för sig!

  5. Hudvardsnord skriver:
    januari 5, 2024 kl. 11:13 e m

    Haha ja, kontaktgel! Skönt ändå med insikter som lär en vilken väg man själv ska ta framåt! Min hy kan uppskatta både det milda och lite mer rivigt, det milda ger ju ofta mest fukt är min upplevelse!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Arkiv

  • juni 2026
  • maj 2026
  • april 2026
  • mars 2026
  • februari 2026
  • januari 2026
  • december 2025
  • november 2025
  • oktober 2025
  • september 2025
  • augusti 2025
  • juli 2025
  • juni 2025
  • maj 2025
  • april 2025
  • mars 2025
  • februari 2025
  • januari 2025
  • december 2024
  • november 2024
  • oktober 2024
  • september 2024
  • augusti 2024
  • juli 2024
  • juni 2024
  • maj 2024
  • april 2024
  • mars 2024
  • februari 2024
  • januari 2024
  • december 2023
  • november 2023
  • oktober 2023
  • september 2023
  • augusti 2023
  • juli 2023
  • juni 2023
  • maj 2023
  • april 2023
  • mars 2023
  • februari 2023
  • januari 2023
  • december 2022

Kategorier

  • Årsfavoriter
  • BeautyByte
  • Budget
  • Doftljus
  • Empties
  • Event
  • Favoriter
  • Fest
  • Förpackningar
  • Första intrycket
  • Gemensamt tema
  • Hälsa
  • Hårvård
  • Hudbehandlingar
  • Hudhälsa
  • Hudvård
  • Intimvård
  • Jobb
  • Julkalender 20204
  • Julkalender 2025
  • Julkappar
  • Julklappar
  • K-beauty
  • Kändisar
  • Kosttillskott
  • Kroppsvård
  • Makeup
  • Månadens bästa+sämsta
  • Mässa
  • Munhälsa
  • Naglar
  • Nyheter
  • Parfym
  • Personligt
  • Produktdissar
  • Recension
  • Shopping
  • Solskydd
  • Sommar
  • Tips
  • Trender
  • Uncategorized
  • Wellness
© 2026 | Drivs med Superbs Personligt bloggtema